Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

Το εθνικό στοιχείο στην παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης




http://gr.euronews.com/2013/10/04/edu...
Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο οι νέοι χρειάζονται συχνά διεθνή εκπαίδευση για να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Η διατήρηση της δικής τους πολιτισμικής ταυτότητας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Η μητρική γλώσσα είναι ένα ζωτικό της στοιχείο.

Στο δημοτικό σχολείο "Neues Tor" στο κέντρο του Βερολίνου συνυπάρχουν περισσότερες από 20 διαφορετικές εθνικότητες.

Το σχολείο υπάγεται στο πρόγραμμα για τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα στη Γερμανία. Τα παιδιά μπορούν να έχουν τη δίγλωσση εκπαίδευση που επιθυμούν, επιλέγοντας ανάμεσα σε εννέα γλώσσες.


«Εχουμε παιδιά από όλον τον κόσμο. Εδώ εκπροσωπούνται όλες οι ήπειροι. Για εμάς, αυτό το σχολείο έχει πραγματικά έναν παγκόσμιο χαρακτήρα», λέει η καθηγήτρια Σοφία Φερέιρα.
Τα μαθήματα γίνονται από δασκάλους που μιλούν πορτογαλικά και γερμανικά ως μητρική γλώσσα. Υπάρχουν επίσης και καθηγητές, που δεν είναι μόνο από την Πορτογαλία, αλλά από το Κάμπο Βέρδε, την Αγκόλα ή την Βραζιλία.
Στη Δανία υπάρχει ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Από εκεί αποφοιτούν μαθητές που μπορούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό έξω από τα σύνορά τους.
Τριάντα σπουδαστές από όλον τον κόσμο έχουν επιλεγεί για να μετάσχουν φέτος σε ένα μεταπτυχιακό στην ανθρωπολογία της εκπαίδευσης και την παγκοσμιοποίηση. Το διετές πρόγραμμα από το πανεπιστήμιο του Όρχους στη Δανία εστιάζει για πρώτη φορά στην ανθρωπολογία της εκπαίδευσης ως ξεχωριστό κομμάτι που συμπεριλαμβάνεται στην επιστήμη της ανθρωπολογίας.
Οι υποψήφιοι δεν θα μάθουν μόνο την παγκόσμια διάσταση για την εκπαίδευση και για τη μάθηση υπό διαφορετικές συνθήκες έξω από εθνικά και πολιτιστικά σύνορα. Θα θέσουν ερωτήματα για ιδέες όπως η επικαλούμενη παγκόσμια οικονομία της γνώσης.

«Όλο και περισσότεροι πολιτικοί και ερευνητές υποστηρίζουν, ότι ζούμε σε μία παγκόσμια οικονομία της γνώσης και μιλούν για την παγκοσμιοποίηση ως μία έννοια που συνεπάγεται συγκεκριμένα πράγματα και μεταρρυθμίσεις που αφορούν στα εκπαιδευτικά μας συστήματα. Σε όλον τον κόσμο θα δείτε πολλές τάσεις για μεταρρύθμιση των συστημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημοτικών σχολείων και γυμνασίων. Οι μεταρρυθμίσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο, έτσι ώστε ένα έθνος κράτος να γίνεται πιο ανταγωνιστικό σε αυτή τη νέα παγκόσμια οικονομία της γνώσης», εξηγεί η καθηγήτρια Γκριτ Νίλσεν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου