Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Ερωτήματα και απαντήσεις για την «αυτοαξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου


DSCN4420Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ο Υπουργός Παιδείας με εγκύκλιό του «εντέλει» τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των Σχολικών Μονάδων να ορίσουν μόνοι τους ομάδες εργασίας για να πραγματοποιηθεί η «πολυπόθητη» για το Υπουργείο αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου και νομιμότητας, έστω κι αν ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει δηλώσει ότι δεν επιθυμεί τη συμμετοχή του στις ομάδες εργασίας της «αυτοαξιολόγησης».

Αυτή η απίστευτη επιμονή του Υπουργείου να επιβάλλει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων εγείρει εύλογα ερωτήματα σε όλους.

Κατά την εκτίμησή μας τα βασικά ερωτήματα και οι απαντήσεις σε αυτά είναι τα ακόλουθα :

Γιατί επιμένει τόσο πολύ και προσπαθεί να επιβάλλει με «βίαιο τρόπο» την «αυτοαξιολόγηση» στα σχολεία;

Είναι προφανές ότι το Υπουργείο Παιδείας ενεργεί υπό το καθεστώς του πανικού και του τρόμου που δημιουργεί η ενυπόγραφη αντίθεση του 93% των εκπαιδευτικών οι οποίοι δηλώνουν με τον πλέον κατηγορηματικό και ξεκάθαρο τρόπο την αντίθεσή τους στη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης και τους στόχους της.

Ποιος είναι ο στόχος;

Βασικός στόχος της αυτοαξιολόγησης δεν είναι τόσο η απόλυση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών.

Αυτό μπορεί να συμβεί και χωρίς αξιολόγηση, όπως έγινε με τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας, τους σχολικούς φύλακες, τους Δημοτικούς Αστυνομικούς κ.α. Ακόμα κι αν υλοποιήσουν όλες τις εντολές του Υπουργείου οι εκπαιδευτικοί, η «δαμόκλειος σπάθη» θα κρέμεται απειλητικά πάνω από τα κεφάλια μας.

Βασικός στόχος είναι η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με βάση τα «αντικειμενικά» κριτήρια που θα διαμορφωθούν από τη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης που θα έχει ως αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Στόχος είναι η ναρκοθέτηση του μέλλοντος των παιδιών μας με τον απόλυτο έλεγχο της δυνατότητας πρόσβασης τους στα Α.Ε.Ι. Πρακτικά επιδιώκεται η κοινωνική και οικονομική αναπαραγωγή, τα παιδιά των φτωχών θα πρέπει να έχουν επιλογές «χαμηλού κοινωνικού προφίλ» ενώ τα παιδιά των πλούσιων θα έχουν όλες τις δυνατότητες στη διάθεσή τους.


Πώς θα γίνει αυτό;

Έχει ήδη αρχίσει η προσπάθεια του Υπουργείου να ναρκοθετήσει το μέλλον των παιδιών μας.

Αρχικά έγινε με την εισαγωγή του λογισμικού MySchool στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων.

Μέσω αυτού του προγράμματος γίνεται η απόλυτη καταγραφή της προόδου του μαθητή από την πρώτη σχολική του μέρα, καταγράφονται όλα τα προσωπικά του δεδομένα, οι βαθμοί του, οι απουσίες του και η αιτία τους, κάθε μεταβολή ή επιτυχία που τους αφορά.

Το φακέλωμα είναι ξεκάθαρο και απόλυτο!

Ήδη υπάρχουν καταγεγραμμένες καταγγελίες Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και προσφυγές στη Δικαιοσύνη.

Έπειτα το Υπουργείο Παιδείας πρόβαλε τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια η οποία προσπαθεί να «φτιάξει κλίμα» και να πείσει τον κόσμο ότι είναι λογικό να μη σπουδάσει κάποιος που έχει τις ικανότητες γιατί τάχα είναι καλύτερο να αναπτύξει άλλα ταλέντα του, πχ ένας μαθητής που μπορεί να γίνει επιστήμονας να γίνει τεχνικός, χωρίς καν να προτείνει στους μαθητές να επιλέξουν κλάδο ανάλογο των ενδιαφερόντων του.

Ασφαλώς, δεν είναι υποτιμητικό να εργάζεται κάποιος ως εργάτης, υπάλληλος, οικοδόμος. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι οι κυβερνώντες προσπαθούν να διαμορφώσουν μια νέα γενιά χωρίς υψηλές προσδοκίες, έτσι ώστε να καταστεί ακόμα πιο εύκολα χειραγωγήσιμη και να δικαιολογούνται και με βάση τα «αντικειμενικά» και «τυπικά» προσόντα οι αδικίες και οι κοινωνικές και μισθολογικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των εργαζομένων.

Τρίτο στάδιο είναι η «κατηγοριοποίηση» των σχολικών μονάδων που θα συμβεί αμέσως μετά την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων και , μάλιστα, βασισμένη στις «απόψεις» και τις «θέσεις» που κατέγραψαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για τα σχολεία στα οποία υπηρετούν.

Τι θα συμβεί έτσι;
Σε βάθος χρόνου (όχι όμως πολύ αργότερα) θα γίνει η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. με βάση τα «δυτικά» πρότυπα. Άλλωστε σε όλα τα θέματα Παιδείας τα «δυτικά πρότυπα» ακολουθούμε.

Πρακτικά αυτό σημαίνει κατάργηση των πανελλήνιων εξετάσεων για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. Η εισαγωγή σε αυτά θα γίνεται όπως πχ στην Αμερική: οι ενδιαφερόμενοι θα καταθέτουν το βιογραφικό τους και, με βάση το επίπεδο των μέχρι τη στιγμή εκείνη σπουδών τους πχ κατηγορία σχολείου, θα γίνονται δεκτοί σε κάποιο Α.Ε.Ι. Αυτονόητο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο αποκλείονται από τις «καλές σχολές» όλα τα παιδιά που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές κτλ διότι το «βιογραφικό» τους δε θα έχει την ίδια «δυναμική» με αυτό των παιδιών από τα «καλά αστικά κέντρα» (που προφανώς θα έχουν και τα «καλά» σχολεία.

Πού θα μας οδηγήσει η αυτοαξιολόγηση;
Η αυτοαξιολόγηση θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

Είναι βέβαιο ότι οι γονείς των μαθητών θα επιλέξουν να φοιτήσουν τα παιδιά τους σε σχολεία της ανώτερης δυνατής κατηγορίας.

Προφανώς πάρα πολλοί μαθητές θα μετεγγραφούν από τα «μικρά» σχολεία στα «μεγάλα» και «καλά» σχολεία με αποτέλεσμα τα «μικρά» σχολεία να συρρικνωθούν ή και να κλείσουν.

Αποτέλεσμα : απολύσεις πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σχεδόν μηδενικές προσλήψεις, μηδενικές αποσπάσεις, μεταθέσεις με το σταγονόμετρο, διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού των γονέων, ψυχολογική επιβάρυνση (παιδικό στρες) των μαθητών.

Καμία βελτίωση δε θα επέλθει στο παρεχόμενο παιδαγωγικό έργο.

Τι θα κερδίσει ο εκπαιδευτικός με τη συμμετοχή του στην «αυτοαξιολόγηση»;

Πρακτικά τίποτα!

Πώς θα αντιδράσουμε;

Η αντίδραση του Κλάδου θα πρέπει να είναι κατά τη γνώμη μας συλλογική και δυναμική.

Ήδη τα πρώτα δείγματα είναι επιτυχημένα, το 93% των συναδέλφων που υπέγραψαν το κείμενο της Δ.Ο.Ε. εναντίον της αυτοαξιολόγησης είναι απόδειξη της δύναμης και της βούλησης του Κλάδου.

Η Δ.Ο.Ε. έχει στείλει σαφέστατες οδηγίες σχετικά με τον τρόπο δράσης μας εντός των υπηρεσιακών μας υποχρεώσεων και καλούμε όλους τους συναδέλφους να τις ακολουθήσουν πιστά κι απαρέγκλιτα.

Ως επιπλέον δράση προτείνουμε :
Καταργούμε στην πράξη την εγκύκλιο απαξιώνοντας τη διαδικασία είτε με στάσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των ομάδων, είτε με τυποποιημένες απαντήσεις έτσι ώστε να μην καταστεί δυνατή η επεξεργασία των κριτηρίων των ερωτηματολογίων και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

2) Προβολή των ψηφισμένων θέσεων του Κλάδου για την Αυτοαξιολόγηση.

Είμαστε ΥΠΕΡ της αυτοαξιολόγησης που οδηγεί σε βελτίωση, είμαστε αντίθετοι στην αυτοαξιολόγηση που στόχο έχει την κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

3) Ενημέρωση όλων των συναδέλφων για τις πραγματικές διαστάσεις και τους σκοπούς της «αυτοαξιολόγησης»

4) Ενημέρωση όλων των Γονέων και των Κηδεμόνων των μαθητών μας γιατί πάνω από όλα αφορά το μέλλον των παιδιών τους.
Ως Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Εκπαιδευτικών προτείναμε ήδη στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας να πραγματοποιήσει ενημερωτική συνάντηση με όλα τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του.
Επιπλέον προτείναμε να πραγματοποιηθεί συνάντηση με εκπροσώπους των υποψήφιων Δημάρχων και Περιφερειαρχών κατά την οποία θα κατατεθούν οι θέσεις και οι απόψεις του Κλάδου και στην οποία θα καταγραφούν οι θέσεις των υποψηφίων έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για τις προθέσεις τους.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Όλοι μαζί πρέπει να προστατεύσουμε το χαρακτήρα της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας

Όλοι μαζί προστατεύουμε τα παιδιά μας και τα σχολεία μας.

Από το Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Εκπαιδευτικών

Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Εκπαιδευτικών

e-mail : eniaiopsifekp@gmail.com
τηλ. : 6973173370

http://www.eniaiopsifekp.blogspot.gr

Χαλκίδα 2 Απριλίου 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου