Αναδημοσίευση από: http://aee.iep.edu.gr/
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ
H Αυτo-αξιολόγηση ως Διερευνητική Διαδικασία
Τα τελευταία χρόνια η εκπαιδευτική πολιτική σε διεθνές επίπεδο έχει φέρει στο επίκεντρο της προσοχής την εκπαιδευτική μονάδα ως το χαμηλότερο και πλέον ουσιαστικό επίπεδο άσκησής της (Gray et al., 1999, Ματθαίου, 2000, Bryk & Schneider, 2004, Elmore, 2004, James et al.,2006, Eurydice, 2007, Hopkins, 2007, Μπαγάκης, Δεμερτζή & Σταμάτη, 2007).Στη λογική αυτή εντάσσονται αιτήματα όπως:
- Η βελτίωση του σχολείου (school improvement)
- Η αποτελεσματικότητα του σχολείου (school effectiveness)
- Η μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας (school autonomy)
- Η απόδοση κοινωνικής λογοδοσίας από τη σχολική μονάδα (school accountability) ή
- Η άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής βάση δεδομένων (evidence based education policy).
- Διερευνά συλλογικά την υφιστάμενη κατάστασή της
- Εντοπίζει δυνατές και αδύνατες πτυχές της λειτουργίας της (strengths and weaknesses)
- Διαμορφώνει ένα συλλογικό όραμα και σχέδιο για τη βελτίωσή της στο οποίο έχουν δεσμευθεί όλοι οι παράγοντες που δρουν εντός της και τέλος να
- Παρακολουθεί την εφαρμογή της επίτευξης των στόχων και της υλοποίησης των σχεδίων βελτίωσής της (σχέδια δράσης) και να παρέμβει διορθωτικά όπου χρειάζεται.
Το πλήρες κείμενο στον ακόλουθο τόμο "Μεθοδολογία και Εργαλεία - Φάκελος Παραδειγμάτων και Ερευνητικών Εργαλείων".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου